Nu äntligen börjar vårt arbete!

Tidigare än beräknat har vi nu fått tillgång till huset och kan börja med det vi har tagit åt oss. Det första som behövdes ordnas var gnistskyddet till kaminen så att byggarna kan montera ihop den så snart som möjligt.
Till detta har vi (mest Malin såklart) valt ett svart golv från Kakel och Natursten vid Marieberg. Samma golv kommer vi senare även att lägga i hallen. Pappa Bernt var som vanligt på plats för att hjälpa till och visa hur man gör...



Efter att det klinkern har fått sätta sig under ett dygn var det dags att foga. Jag bestämde mig för att våga mig på detta själv. Kollade lite instruktioner på internet, pratade med experterna inom familjen och körde sen igång. Jag har egentligen ingen aning om det blev bra, men det känns helt ok. Får väl se vad ovan nämda experter säger...


Slutresultatet!!



Och ja just det, handtagen på köksluckorna är monterade nu. De blev större än vad vi trodde men det var en positiv överraskning! Det kommer att bli riktigt snyggt där inne. Valet av stänkskydd/kakel är nog inte helt klart än men snart så.



Peace out! //Erik


Kommentarer
Postat av: Mia Lenngren

Hej på er!

Va skojigt att hitta att ni bloggar om ert nya hus! Jag tänkte på er i förra veckan och undrade just hur dte går för er, det verkar ju gå fantastiskt bra! Jag hoppas vi får komma förbi på en kaffe under 2010! Vi har köpt hus i Stortorp/Hidingsta och flyttar in i slutet av januari, skall bli super kul!



Ha det bäst! Kram till er båda å God jul förresten.

2009-12-13 @ 21:21:17
Postat av: Morbror B

Mitt förslag är att ni målar huset gult o vitt

En varm gul färg. Gult blir så fint när solen lyser



Harrrrrrrrrre

2010-04-01 @ 10:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0